Hoofdcontent

Website nieuws

Nieuwe mogelijkheden voor aanbieders om zich te presenteren

Ben jij ondernemer in de cultuursector, met als werkgebied de gemeente Leeuwarden? Registreer dan als aanbieder en zet je workshops en cursussen online.

Aanbod plaatsen voor de voorjaarsflyer

De voorjaarsflyer wordt voor de voorjaarsvakantie uitgedeeld op de basisscholen, met  12 activiteiten uitgelicht die plaats vinden in deze vakantie. Met een QR op de flyer wordt het jeugdaanbod gelinked die van 17 februari tot en met de zomervakantie op de website staan. En een aantal activiteiten worden frontpage uitgelicht op de vernieuwde website. Gratis proeflessen krijgen voorrang bij een plek op de flyer, omdat deze flyer als motivatie is bedoeld voor ieder kind. We nodigen jullie daarom uit om hiervoor eventueel een extra activiteit aan te maken. Kunstkade verzorgt de uitgifte via alle basisscholen en daarom is het belangrijk dat iedereen mee kan doen. Attendeer tijdens de proeflessen alle ouders vervolgens wel goed op de regelingen zoals het Jeugdfonds, zodat iedereen de kans krijgt om mee te doen en zich in te schrijven. We doen het met elkaar; kunst en cultuur stimuleren! Voor informatiemateriaal of praktische vragen rond stimuleringsmiddelen neem je contact op met margriet.zuiderbaan@kunstkade.nl. Ga aan de slag en plaats je (vernieuwde) aanbod. De deadline hiervoor is 26 januari 2024!

Verspreiding:

Wij zorgen dat de voorjaarsflyer met jouw aanbod wordt uitgedeeld op de scholen. Zo wordt jouw aanbod onder de aandacht gebracht bij 11.000 kinderen en hun ouders, verzorgers, in alle kernen van onze gemeente. 

Doe mee:  Log hier in.

Nóg beter op de kaart met de profielpagina

Wat houdt de nieuwe feature in?
Met deze profielpagina heb je als aanbieder de mogelijkheid om jouw organisatie te presenteren. Je zet je organisatie dus in de schijnwerpers, ook als je geen activiteiten hebt. Inwoners krijgen zo een completer beeld van de aanbieders op ons platform. Er is ook plek voor leuke foto’s en voor links naar jullie website- en social media kanalen. De komende activiteiten lichten we automatisch uit. Klik hier voor een voorbeeld. 

 

Hoe werkt het?

Stap 1: Log in op www.kunstkade.nl en klik op de button ‘Gegevens organisatie’ (bij aanbiederbeheer). 

Stap 2: Onder het kopje ‘Presenteer jouw organisatie’ krijg je de mogelijkheid om jouw organisatie te presenteren. 

Gebruik het veld: ‘Licht hier jouw organisatie toe’ om de inwoners te enthousiasmeren over jouw organisatie.
Voer ook de links naar de social media kanalen van jouw organisatie in.
Voeg maximaal drie foto’s toe die de uitstraling van jouw organisatie versterken.
Stap 3: Opslaan en klaar! Bovenin staat een linkje waarmee je het eindresultaat ziet. 


Unieke link naar jouw activiteiten

Bovendien heb je vanaf nu de mogelijkheid om een unieke link te genereren, waarin uitsluitend jouw eigen activiteiten zichtbaar zijn. Je kunt deze link overal gebruiken ter promotie van jouw eigen aanbod. Deel de link dus op jullie eigen website en/ of social media. Deze link vind je ook op de    profielpagina (klik op: 'Bekijk activiteiten'). 

Visuele identiteit Kunstkade

Het is jullie vast ook opgevallen; we hebben een nieuw beeldmerk! Naast het vereenvoudigen van ons logo houden we ook alle andere initiatieven waar een benaming aan zit onder de loep. Het doel is om een effectieve merkstrategie te ontwikkelen die het merk van Kunstkade versterkt, de merkbekendheid bij de verschillende doelgroepen (o.a. het cultuurnetwerk, inwoners, onderwijs in gemeente Leeuwarden) verstevigt en daarmee deelname aan kunst en cultuureducatie in de gemeente stimuleert. We hebben al een grote wijziging doorgevoerd door per september jl. afscheid te nemen van de term “Schoolkade”.   

Onze merkhiërarchie zijn we daarmee stap voor stap aan het vereenvoudigen en stroomlijnen om een duidelijker en consistenter beeld te creëren voor het publiek. Door deze vereenvoudiging zal Kunstkade een sterker merk opbouwen. Ons doel hierbij is om het voor het publiek gemakkelijker te maken om de verschillende activiteiten van Kunstkade te begrijpen en te identificeren.

 

Onze aanpak: 

Hoofdactiviteiten: Kunstkade huisstijl, Kunstkade naam 
Doorlopende programma’s (met een prominentere rol in de uitvoering van Kunstkade): Kunstkade huisstijl, naam: Kunstkade + toevoeging 
Programma’s: vermelding programmanaam in Kunstkade-huisstijl
Eventgerichte programma’s en doorlopende samenwerkingen: evenementhuisstijl + Kunstkade door plaatsing logo
Merken: Andere huisstijl, andere naam, geen speciale vermelding Kunstkade 

Voor ons aanbod naar de vrije tijd, de inwoners valt het meeste aanbod daarmee onder punt 5. Vertaald naar de huisstijl van de cultuuraanbieder zelf. Dat is jullie eigen huisstijl, jullie werken met eigen huisstijl in onze omgeving, zoals de database in de website en op jullie eigen social media platforms. Het doel is daarbij dat een inwoner het rijke cultuuraanbod weet te vinden en dat wat iemand zelf aanspreekt te ontdekken. Het is dan de snelste manier om te kiezen voor een rechtstreekse benadering, zo hebben we onze omgevingen ingericht. Kunstkade verwijst daarmee voor het aanbod van de vrije tijd rechtstreeks door naar jullie. 

 

Werkwijze specifiek voor het cultuuraanbod voor de doelgroep vrije tijd:

Plaats jouw cultuuraanbod [kunstkade.nl/inloggen] op eigen naam 
Heb je een speciale expositie, theatervoorstelling, jubileumevenement of opening voor publiek maak daarvoor ook een extra activiteit aan en informeer team communicatie
Tag Kunstkade bij Social Media uitingen van cultuuraanbod en bijzondere evenementen zodat wij deze kunnen delen
 

Overige uitwisselingen, toelichtingen, vragen, tips en content zijn welkom via communicatie@kunstkade.nl.
Vragen voor het onderwijs mogen naar voortgezetonderwijs@kunstkade.nl en primaironderwijs@kunstkade.nl.